STILIUS IR MADA / Mada
Jauni ir drąsūs dizaineriai: amžiaus barjero neturintys kūrėjai – karjeros laiptais lipa stulbinančiu greičiu
Kamilė Zaleckaitė / 2018 March 26
Nuotraukoje: Kendall Jenner vilkinti „Adidas“.
Šiomis dienomis tvyro tendencija, jog vis jaunesni žmonės imasi naujų veiklų, kuria verslus ar bando įgyvendinti savo kūrybinius sumanymus. Vieni deda dideles pastangas, jog pasiektų karjeros aukštumų, kitiems, atrodo, prie didelio darbo prisideda fortūna. Taip nutiko ir Amsterdame dizainą studijuojančiai Danielle Cathari, kuri sulaukusi vos 23 metų gavo užsakymą, sukurti savo drabužių liniją pasaulyje gerai žinomam prekiniam ženklui „Adidas“. Tačiau ji tokia – ne viena. Mode24/7 pristato ir dar kelis kūrėjus, kurie sulaukė pripažinimo būdami ypatingai jauni, o jų rūbais puošiasi ir pasaulinio lygio žvaigždės.
 
Šių metų vasario 8 diena D. Cathari buvo ypatinga. Būdama visai jauna, mergina turėjo galimybę atskleisti savo talentą per Niujorko mados savaitę, tačiau jei tai nekelia didelio susižavėjimo, reikėtų pažymėti, jog užsakymą sukurti drabužių liniją ji gavo iš paties „Adidas“, o kolekcijos mūza ir pagrindiniu veidu tapo ilgametė prekinio ženklo ambasadorė Kendall Jenner. Drabužių linija buvo parengta per metus, įskaitant apsilankymus prekinio ženklo būstinėje Herzogenaurache, kūrybinių detalių apsvarstymu su  K. Jenner, renkant kolekcijos muziką, organizuojant fotosesiją Los Andžele ir kitais procesiniais darbais. 

 Nuotraukose: Kendall Jenner vilkinti „Adidas“ ir Danielle Cathari.
 
Talentinga studentė, bendraudama su užsienio naujienų portalu „Forbes“ prasitarė, jog pirmoji pažintis su sportinių ir laisvalaikio drabužių kūrėju buvo dar vaikystėje – Danielle iki šiol pamena savo žalią „Adidas“ sportinį džemperį, kurį vilkėdavo per savo gimnastikos treniruotes. Jau tada mergaitė žavėjosi šio prekės ženklo stilistika, estetika ir modernumu. Menininkė pasakoja, jog darbas su šia kompanija prasidėjo labai greitai: vieną minutę jie susitiko būstinėje, kitą ji jau turėjo kolekcijos viziją, rinkosi su komanda drabužių spalvas, paišė braižinius ir modelių siluetus. Pasak D. Cathari, jai buvo suteikta labai didelė kūrybinė laisvė, užsakovai nevaržė jos idėjų, tik padėjo jas gryninti iki visiško tobulumo. 
 
Pasakodama apie pažintį su „Adidas“ kūrėjais, dizainerė neslėpė, jog jautė tikrą palaimą būdama tarp tų žmonių. Suteikta galimybė sukurti savo liniją šiam prekės ženklui merginai atrodė tiesiog neįtikėtina, ypač dėl to, jog viskas prasidėjo su paprastu universiteto kūrybiniu darbu. 2016 metais Cathari gavo užduotį, kuriai reikėjo sukurti tris įvaizdžius, atspindinčius jos charakterį. Tad mergina iš karto nusprendė, jog pagrindiniu akcentu taps sportiniai rūbai. Todėl ji surinkusi šio prekinio ženklo sportinius drabužius, pradėjo juos modeliuoti taip, jog būtų patrauklesni ant moters kūno. Atsitiktinumo dėka, „Adidas“ pastebėjo jos kūrinius ir nusprendė pažiūrėti, ką dar gali ši jauna ir drąsi kūrėja. Galbūt kyla klausimas, kaip pasaulinis prekės ženklas patikėjo savo kolekciją jaunai, mažai patirties turinčiai studentei, tačiau pati Cathari teigia, jog greičiausiai jie norėjo pamatyti, ką galima nuveikti įdomaus su jų rūbais, o jos aistra trims juostelėms ir noras eksperimentuoti atskleidė, kaip visiems žinomas prekinis ženklas gali atrodyti visai kitaip.
 


Nuotraukoje: Danielle Cathari.
 
Visgi apkritę ir vyriško kirpimo sportiniai drabužiai – ne kiekvienai. Tačiau D. Cathari savo kolekcijoje ir stengėsi juos sukurti moteriškesnius, leidžiančius atskleisti spalvingą moters dvasią bei seksualumą. Nors pati mergina savo stiliaus nelaiko moterišku, o sportinė apranga yra kone kiekvienos dienos pasirinkimas, visgi su savo įvaizdžiu ji stengiasi eksperimentuoti, moteriškus siluetus derinti su beformiais ar vyriškais rūbais. O ir šios sportinių drabužių linijos įkvėpimas atėjo kartu su 9 dešimtmečio sportinėmis kelnėmis, kurių pagrindinis akcentas buvo aksominė medžiaga, trys juostelės bei užsegamos sagutės kelnių šonuose. Tačiau sunkesnė dalis, kaip sako pati dizainerė, buvo tinkamai reprezentuoti „Adidas“ koncepciją, ir tuo pačiu išlaikyti savo stilistiką. 
 
O jei vieniems gali pasirodyti, jog 23 metai ne toks ir jaunas amžius pradėti dizainerės karjerą, susipažinkite su Cecilia Cassini, kuri buvo pradėta vadinti dizainere 10-ies, kai pristatė savo pirmąją kolekciją, siūtą kone 4 metus. Šiuo metu merginai yra 17 metų. Dabar ji yra subūrusi vaikų ir jaunimo grupę „Follow your dreams“, kurioje dalijasi savo patirtimi ir bando įkvėpti kitus jaunus žmones siekti savo svajonių. Tokiu pačiu pavadinimu yra sukūrusi ir savo prekinį ženklą, kuriuo pasipuošė ir pasaulinio lygio žvaigždės kaip Taylor Swift bei Sofia Vergara. 
 
Jei spėliojate, iš kur Kim Kardashian gauna savo gražiuosius sijonus ir trumpo kirpimo palaidines, nuo šiol Jonathan Simkhai vardas gali jums asocijuotis būtent su šiuo įvaizdžiu. Šiuo metu karjeros laiptais lipantis jaunas stilistas, savo kūrybinę veiklą pradėjo būdamas 14 metų, kai gavo pasiūlymą dirbti parduotuvėje ir ėmė patarinėti moterims, koks drabužių derinys ir spalvos joms labiau tinka. 
 
 

Nuotraukoje: Jonathan Simkhai ir 2018 m. rudens/žiemos kolekcijos modeliai.  
 
Šių metų vasario mėnesį vykusioje mados savaitėje, Jonathan pristatė savo naująją kolekciją, kuriai įkvėpimo ieškojo žvelgdamas į praeitį, sufražisčių judėjimą bei feminizmą. Nors drabužių autorius šį sezoną ir ne vienintelis iškėlė feminizmo klausimą ir perteikė jį savo rūbuose, tačiau J. Simkhai ypatingai skatina moteris siekti savo teisių. Todėl nusprendė, jog kolekcijos mūza bus JAV kongreso narė Maxine Waters. 
 
Šioje autoriaus rudens kolekcijoje dominuoja pūstos ir rauktos rankovės, laisvo silueto suknelės, kostiuminė medžiaga bei švarkai, kuriems moteriškumo ir elegancijos suteikia plono audinio detalės ir gipiūriniai akcentai. Užsienio mados apžvalgininkai pastebi, jog su kiekvienu sezonu J. Simkhai vis labiau tobulėja, ir ne tik kaip dizaineris, bet ir kaip žmogus, o jo pastabumas detalėms tampa vis akylesnis. 
 
Šie jauni ir drąsių sprendimų nebijantys dizaineriai vis labiau įsitvirtina mados pasaulyje, garsiai skleisdami savo mintis ir įsitikinimus. Amžiaus barjero neturintys drabužių kūrėjai demonstruoja savo kūrybinį talentą, gebėjimą dirbti su jau patyrusiais ir savo stilistiką turinčiais prekiniais ženklais bei mokėjimą meistriškai perteikti socialines problemas ant audinio ir taip pasauliui pristatyti save ne tik kaip kūrėją, bet ir kaip asmenybę.