STILIUS IR MADA / Industrija
Po melagingo pranešimo apie kritusį „Vetements“ populiarumą, G. Gvasalia atsakas
Kamilė Zaleckaitė / 2018 April 04
Nuotraukoje: Demna Gvasalia.
2015 m. rudenį pristatyta „Vetements“ rudens – žiemos drabužių kolekcija, vadovaujama brolių Demna ir Guram Gvasalia, sukėlė šurmulį mados pasaulyje – platūs beformiai rūbai, skirtingų audinių samplaika, iš pirmo žvilgsnio tarpusavyje nederančių stilių derinimas ir drąsus požiūris į gatvės madą užtikrino, jog šis prekės ženklas atrastų savo auditoriją. Tų pačių metų spalio mėnesį mados pasaulis išgirdo naujieną, jog tuo metu, dar mažai žinomą už Paryžiaus ribų 37 m. dizainerį D. Gvasalia paskyrė mados namų „Balenciaga“ kūrybos direktoriumi.
 
„Vetements“ mados pasaulyje išsiskiria originaliu požiūriu į mados kultūrą. Prekinio ženklo komanda įkvėpimo semiasi iš įvairių pop kultūrų ir gatvės stiliaus. Nebijantys rizikuoti „Vetements“ atnešė šviežio oro gūsį į mados pasaulį įrodydami, jog geltoni marškinėliai su „DHL logotipu“ gali tapti patrauklia įvaizdžio dalimi, už kurią išskirtinio stiliaus gerbėjai negaili sumokėti ir kelių šimtų eurų. Vieniems tai atrodė kaip fenomenalus reiškinys, tuo tarpu kiti stebėjosi tokiu greitu pripažinimu ir tarp gerai žinomų mados bei pramogų pasaulio žvaigždžių: Kanye West, Scot Travis, Kim Kardashian ir daugelio kitų, kurie ne tik dėvėjo, bet ir eidavo į „Vetements“ naujų kolekcijų pristatymus. 
 

Nuotrauka: @vetements_official / „Instagram“ 
 
Šiuo metu besiruošdami naujoms kolekcijos ir sėkmingai tęsdami kūrybinius sumanymus, „Vetements“ sulaukė žiniasklaidos ir mados sekėjų dėmesio, kai naujienų portale „Highsnobiety“ pasirodė straipsnis apie jų kompanijos pardavimų kritimą ir stipriai sumažėjusį populiarumą, kurį žurnalistai argumentavo anoniminių pašnekovų išsakyta pozicija dėl sumažėjusios paklausos ir taikomų didelių nuolaidų šiam prekės ženklui. Tačiau „Vetements“ generalinis direktorius G. Gvasalia netrukus sureagavo į pasklidusius gandus ir naujienų portalui „WWD“ pateikė oficialų pranešimą, kuriame paneigė visą išplatintą informaciją. Jis rašė, jog šie metai viršijo visus lūkesčius ir tapo pačiais sėkmingiausiais. „Visų kritikų nusivylimui norime pasakyti, jog „Vetements“ šiuo metu yra stipriausioje kūrybinėje ir finansinėje padėtyje per visą gyvavimo laikotarpį. Mes nesitraukiame iš mados verslo, o spekuliacijos dėl mūsų pardavimų yra ne tik melagingos ir šmeižikiškos, bet ir juokingos“, – pabrėžė generalinis „Vetements“ direktorius.
 
Po išplatinto G. Gvasalia pranešimo, „Highsnobiety“ taip pat atsiuntė atsakomąją žinutę „WWD“, kurioje nekeitė savo pozicijos dėl parašyto straipsnio, tačiau taip ir nepagrindė informacijos objektyvumo: nepaaiškėjo, ar teksto autorius patikrino gautą informaciją ir ar prieš viešindami publikaciją „Highsnobiety“ susisiekė su „Vetements“ kompanija. Naujienos objektyvumu buvo suabejota ir dėl anoniminių pašnekovų, kurių identitetas nebuvo atskleistas. Tačiau dalis mados apžvalgininkų pritaria nuomonei, jog patirtas greitas išpopuliarėjimas tiesiog išblėso, o idėjų trūkumas naujose kolekcijose išties galėtų turėti įtakos sumažėjusiai paklausai. Vis dėl to, užsienio žiniasklaidoje netylančios kalbos apie šią painią situaciją, prekės ženklui gali tapti ir santykinai naudingos: tai viena iš galimybių pademonstruoti savo auditorijai, jog dar ilgametės patirties nesukaupęs prekės ženklas tvirtai laikosi savo pozicijų ir nežada trauktis iš mados industrijos.