STILIUS IR MADA / Industrija
Virgil Abloh sėkmės istorija: nuo didžėjaus iki „Louis Vuitton“ kūrybos direktoriaus
Kamilė Zaleckaitė / 2018 March 28
Nuotraukoje: Virgil Abloh
Pirmadienio rytą mados pasaulyje pasklido žinia, jog Virgil Abloh tapo vieno didžiausių mados namų „Louis Vuitton“ vyriškų drabužių linijos kūrybos direktoriumi. Prieš oficialų ilgamečio prekės ženklo pranešimą, 37 metų dizaineris naujiena nusprendė pasidalinti socialiniame tinkle „Instagram“, sulaukdamas tūkstančių palaikymo ir sveikinimų žinučių. Neturintis dizaino išsilavinimo V. Abloh įrodė, jog išskirtinis požiūris į madą, gali atnešti pripažinimą ir sėkmę.
 
Virgil Abloh yra plačiai žinomas Amerikos dizaineris ir stilistas, kuris prieš atėjimą į mados pasaulį dirbo didžėjumi. Užaugęs Ganos išeivių šeimoje, drabužių kūrėjas įgijo inžinerijos ir architektūros specialybes, tačiau po lemtingos pažinties su Kanye Westu, prasidėjo jo naujas etapas: 2009 m. atidarė vyriškų drabužių nišinę parduotuvę bei  tapo K. West prekės ženklo „Yeezy“ kūrybos direktoriumi.
 
Po kelerių metų, jaunasis kūrėjas pristatė savo pirmąjį prekės ženklą „Pyrex Vision“, tačiau jis gyvavo vos vienerius metus. Tuo pat metu Virgil kartu su Matthew Williams ir Heron Preston sukūrė „Been Trill“ prekės ženklą, kuris greitai apskriejo mados pasaulį, o didelis dėmesys socialinėms medijoms padėjo pasiekti tūkstantinę jaunimo ir gatvės stiliumi besidominčių žmonių auditoriją. Kai susidomėjimas trijų kūrėjų prekiniu ženklu šiek tiek išblėso, V. Abloh ėmėsi individualios kūrybos ir įkūrė išskirtinę prabangių moteriškų ir vyriškų drabužių liniją „Off-White“, kurioje meistriškai persipynę gatvės mados ir prabangių drabužių stiliai. Originalus ir drąsus požiūris į madą užtikrino dizaineriui sėkmę ir pripažinimą, tad visai netrukus, šio prekės ženklo rūbais puošėsi tokios pasaulinės žvaigždės kaip Jay-Z, ASAP Rocky, Rihanna and Beyoncé. Be to, 2015 m. „Off-White“ užėmė finalinę vietą LVMG apdovanojimuose, skirtuose jauniems dizaineriams.
 
 


Nuotraukoje: „Off-White“ 2018 m. rudens/žiemos kolekcijos modeliai.
 
Vis svarbesni pasiekimai, pripažinimas ir išskirtinis stilius V. Abloh atvedė į didįjį mados pasaulį, kuriame šiuo metu jis užima vyriškų drabužių dizainerio poziciją „Louis Vuitton“. Tokį prekės ženklo sprendimą komentavęs mados namų pirmininkas ir generalinis direktorius  Michaelas Burke gyrė Abloh įgimtą kūrybiškumą ir standartų griovimą. Pasak jo, būtent toks požiūris jį pavertė tokiu svarbiu ne tik mados pasaulyje, bet ir šiandieninėje populiariojoje kultūroje. Pats V. Abloh apie savo naują poziciją kalbėjo itin užtikrintai: „Mano kūrybiškumas yra įkvėpimo raktas į dar modernesnius laikus. Mano mūza visada buvo tai, ką žmonės iš tikrųjų dėvi, todėl aš nekantrauju parengti viso to prabangesnę versiją.“
 
Britiško žurnalo „Vogue“ redaktorius Edward Enninful apie Virgil Abloh paskyrimą „Louis Vuitton“ užsienio žiniasklaidai kalbėjo kaip apie teisingą žingsnį ir ėjimą tinkama kryptimi. „Virgil yra vienas iš nedaugelio dizainerių, kuris sugeba sugretinti gatvės stilių su aukštąja mada“. Be gebėjimo derinti du visiškai skirtingus stilius, V. Abloh savo kolekcijose kalba ir apie politines bei socialines problemas: praeitų metų birželio mėnesio vyriškų drabužių kolekcijoje, kurtoje kartu su menininke Jenny Holzer, dominavo migracijos tema.
 
Mados apžvalgininkai skelbia, jog toks Abloh paskyrimas į naujas pareigas parodo, jog mados pasaulyje atsirado nauja erdvė gatvės madai. Ir būtent šis dizaineris atrado puikią samplaiką tarp gatvės mados ir prabangių drabužių. Pats dizaineris teigia, jog jo paskyrimas būti „Louis Vuiton“ vyriškų drabužių kūrėju gali parodyti jaunajai kartai, jog niekas negali nurodyti ir nustatyti stereotipų, koks žmogus gali užimti tokias pozicijas.